BioValue

  • 0%

    Stijging in websitebezoeken

  • 0%

    Stijging in conversies en gebeurtenissen

Duurzame resultaten voor een duurzame organisatie. Wij mochten (en mogen nog steeds) betaalde zoekmachine marketing inzetten voor deze specialisten in het maken en onderhouden van biogasinstallaties.
Branche
  • Duurzame energie

Diensten
  • Google Search Ads,

  • Google Display Ads,

  • Performance Max

Mooie uitdaging voor een duurzame organisatie

BioValue is een expert in het maken en onderhouden van biogasinstallaties. Voor duurzame organisaties zoals BioValue behalen wij graag duurzame resultaten. 

De kern van de uitdaging was simpel: Hoe kan BioValue meer potentiële klanten bereiken zonder hun kernwaarden van duurzaamheid en kwaliteit te compromitteren?

Voor ons is Noorderinzicht de ideale SEA-partner. Ze steken energie in het begrijpen van de markt waarin we opereren, zodat de advertentiestrategie veel kwalitatiever is dan wanneer je standaard vuistregels zou gebruiken. We zien de conversies stijgen en de kosten dalen.

Daarnaast is het fijn om een partner te hebben die op de hoogte is van de ontwikkelingen binnen Google-tools. Zo worden wij op alle SEA- en deels SEO-gebieden ontzorgd.

De samenwerking verloopt laagdrempelig. Op elk moment kun je met elkaar sparren via online contact en indien nodig met een (korte) online vergadering.

Freke Hof
Marketing & communication officer bij BioValue

De uitdaging

We kozen voor betaalde zoekmachine marketing via Google Ads, maar wel op een slimme en duurzame manier.

  1. Doelgericht Zoekwoordonderzoek: We hebben een gedetailleerd zoekwoordonderzoek uitgevoerd om precies te weten wat de potentiële klanten van BioValue online zoeken.

  2. Kwalitatieve Advertentie Teksten: Geen clickbait, maar eerlijke en informatieve advertenties die het verhaal van BioValue vertellen en aansluiten bij hun kernwaarden.

  3. Voortdurende Optimalisatie: Google Ads is geen “set it and forget it”-zaak. We hebben continu de prestaties gemeten en bijgestuurd waar nodig.

Resultaat

Het resultaat? Een win-win situatie. BioValue heeft een aanzienlijke toename gezien in zowel websitebezoekers als serieuze aanvragen, en dat alles met een budget dat past bij een duurzaam bedrijf.

  1. Toename in Verkeer: Een stijging van 29% in organische zoekopdrachten gerelateerd aan biogasinstallaties en duurzame energie.

  2. Hogere Conversieratio: Door onze focus op kwaliteit boven kwantiteit, zag BioValue een toename van 1.050% in conversieratio’s.

  3. Klanttevredenheid: Het belangrijkste van alles, BioValue is tevreden met de nuchtere en effectieve manier waarop we hun online marketing hebben aangepakt.

Benieuwd wat wij voor je kunnen betekenen?

Wij helpen je graag met het opzetten van een doelgericht stappenplan om leads te genereren. Plan een vrijblijvende telefonische kennismaking in.
Contact opnemen