Google Tag Manager

Beheer al je web- en marketingtags efficiënt, flexibel en doeltreffend op één plek: Google Tag Manager.

Breng tag management naar een hoger niveau

Efficiënt Tagbeheer: Beheer diverse tags op één plek zonder code te wijzigen.
Eenvoudige Implementatie: Voeg snel tags toe en pas ze aan zonder ontwikkelaars.
Toegankelijkheid: Geen technische vaardigheden nodig, ideaal voor marketeers.
Centraal Overzicht: Beheer al je tags vanuit één dashboard, minimaliseer fouten.
Geavanceerde Tracking: Volg gebruikersinteracties voor diepgaande inzichten.
Prestatieverbetering: Verminder overbodige code, versnel websiteprestaties.
Verenig je tags, versterk je prestaties. één plek voor efficiënt tagbeheer en grenzeloze mogelijkheden.

Waarom Google Tag Manager instellen?

Google Tag Manager (GTM) is een gratis tool ontwikkeld door Google om tags (kleine stukjes Javascript codes) op een website gemakkelijk te beheren en te implementeren. 

Zo kun je verschillende soorten tags beheren vanuit één centrale plek, zonder dat je de broncode van je website of app hoeft aan te passen. Zeker wanneer je meerdere tags op je website gebruikt. Denk bijvoorbeeld aan Google Analytics 4 (GA4), Google Ads tags, Meta Pixel en Twitter Pixel.

Denk bij gebeurtenissen die je kunt meten aan het bekijken van bepaalde pagina’s, het invullen van formulieren of het klikken op bepaalde knoppen. 

Kortom, erg handig om meerdere activiteiten op een website (of app) te meten, te implementeren en te managen op één centrale plek.

Hulp bij Google Tag Manager? Neem contact op!

Bedrijven die je voor gingen

Laat je triggeren door de Noorderinzicht variabelen.

Tagbeheer: beheren van een breed scala aan tags

Triggers: specificeren wanneer een tag zou moeten worden geactiveerd, bijvoorbeelde bij het klikken op een knop, het invullen van een formulier of het bezoeken van een bedankpagina

Variabelen: mogelijkheid om dynamische gegevens toe te voegen aan je tags, zoals bijvoorbeeld de tekst op een knop, waar mensen op zoeken in een zoekbalk en meer.

Testen en fouten detecteren: met de ingebouwde tools voor foutopsporing testen en controleren wij alle tags voordat we ze live zetten

Contact

Wat klanten zeggen over ons

"Noorderinzicht heeft ons op een fantastische wijze geholpen! We hadden de wens om 3 aparte organisaties samen te voegen onder 1 logo en huisstijl en daarin heeft Noorderinzicht alles voor ons geregeld. Na één inventariserend gesprek zijn ze aan de slag gegaan om een logo en huisstijl te ontwerpen en bij de presentatie was het direct raak! Ongelooflijk knap hoe ze vanuit een gesprek op de juiste manier zoiets weten neer te zetten. Daar laten ze het niet bij, ze zijn daarna ook verder alles voor ons ontworpen op het gebied van website, briefpapier, visitiekaartjes, bestickeringen van auto's e.d.Wij zijn echt ontzettend tevreden over Noorderzicht en het is absoluut aan te raden!"
De mannen van noorderinzicht hebben de websites voor mijn bedrijf gemaakt, meerdanmeubels.nl en rekenkast.nl, zeer tevreden, korte lijntjes en goed werk geleverd!
Klantvriendelijk en zeer professionele dienstverlening met aandacht voor de klant. Een zeer prettige ervaring met de hulp van Noorderinzicht mijn website een boost gegeven. Resultaat meer verkoop via online marketing en vindbaarheid via google advertenties.
Noorderinzicht is heel allround. Ze hebben veel kennis over online marketing, SEO en SEA, het bouwen van een website en het maken van een mooie huisstijl. Ze zijn mijn steun en toeverlaat als het gaat om Wordpress, WooCommerce en Adwords. Ze hebben altijd een oplossing en ze zijn erg servicegericht. Ze zijn heel snel in hun reacties dus ik zit nooit lang met mijn handen in mijn haar :-).
Wij hebben als bedrijf nooit samengewerkt met Noorderinzicht, maar dit is uitsluitend aan hun professionaliteit te danken. Ze gaan niet zomaar met iemand in zee. Alles werd goed overwogen. Er was omwille van technische redenen geen match met ons. Bedankt jongens, en wie weet tot later wanneer de sterren gunstiger staan :-)

Veelgestelde vragen

Wat is Google Tag Manager?

Google Tag Manager (GTM) is een gratis tool van Google waarmee je verschillende web- en marketingtags op één plek kunt beheren en implementeren zonder dat je de broncode van je website hoeft aan te passen.

Waarom zou ik Google Tag Manager gebruiken?

GTM vereenvoudigt het beheer van tags, waardoor je snel tags kunt toevoegen, wijzigen en verwijderen zonder technische kennis. Hierdoor kunnen marketeers en teams efficiënter werken.

Moet ik mijn website's broncode aanpassen om GTM te gebruiken?

Nee, je hoeft de broncode niet aan te passen. GTM werkt met een eenvoudige implementatie via een codefragment dat op elke pagina wordt geplaatst.

Hoe kan Google Tag Manager me helpen bij het detecteren van fouten?

GTM biedt ingebouwde tools voor foutopsporing, waardoor je tags kunt testen en controleren voordat ze live gaan. Dit minimaliseert de kans op implementatiefouten en verzekert nauwkeurige tracking.

Bekijk zomaar een paar voorbeelden:

  • Wandtegelstickers

    Een frisse en laagdrempelige webshop met een luxe tint. En uiteraard ‘Goed Gevonden’ worden via de zoekmachines.

    Bekijk case

  • Oordoppenstore

    Een professionele, gebruiksvriendelijke en mobiele responsieve webshop. Met ijzersterke online vindbaarheid door SEO en SEA. Inclusief Bol.com API integratie.

    Bekijk case

Benieuwd wat wij voor jou kunnen betekenen in GTM?

Misschien twijfel je nog of Google Tag Manager (GTM) echt de oplossing is voor je organisatie. Plan daarom gerust een vrijblijvende telefonische kennismaking in. We helpen je graag verder.

Contact