ConversieRatio Optimalisatie (CRO)

Dit is hoe de meeste websitebezoekers een website bezoek ervaren: 
Klik hier
Uniek webdesign
Geen standaard template, maar gewoon ouderwets, ambachtelijk maatwerk
We gaan verder
Geen standaard fonts en ruimtes, maar maatwerk elementen, icons, fluid fonts en overige details.
Samen met jou
Geen website ‘over de schutting’ maar wij werken samen met jou of iemand binnen je organisatie.

CRO met ‘Noorder Inzicht’

Wij zien CRO niet als middel, ‘trucje’ of ‘hack’ om mensen over te halen om iets te gaan kopen wat ze niet nodig hebben.

Wij zien CRO als middel om mensen te verwonderen. Verwonderen in de ervaring die PRECIES aansluit bij waar ze naar op zoek zijn. Marketing óm de klant. En niet ten koste van de klant.

Dit is niet alleen een ethische benadering van CRO, maar vooral een effectieve. Bezoekers die namelijk écht naar jouw product op zoek zijn zullen sneller tot actie over gaan, langer blijven en vaker terugkomen. Ook zullen ze sneller tevreden zijn en vaker over je doorvertellen.

Hoe CRO inzetten op je website of in je bedrijf

1

UX (User Experience) en UI (User Interface) design.

Denk bijvoorbeeld aan de kleur van een knop (call-to-action) zodat een gebruiker weet waar te klikken. Maar denk ook aan het gebruik van eenvoud (less=more) en duidelijke hiërarchie zodat een gebruiker razendsnel zijn weg weet te vinden op de website. Is dit nog niet aanwezig? Dan kun je jouw website vergelijken met een winkel zonder gangpad. Als bezoekers hun weg niet kunnen vinden is het einde zoek.

2

A/B Testing

Wij maken gedegen keuzes enkel op basis van objectieve data en cijfers. We verdelen groepen verkeer tussen verschillende testversies en kijken welke het beste werkt. Zo helpen we niet alleen de websitebezoeker aan een betere ervaring, maar verhogen we ook de kans op actie op de website. Noorderinzicht durft zich hierin een absolute voorloper te noemen en kan dit voor zowel grote als kleine bedrijven aanbieden. Uniek in de regio!

3

Data en analytics

Meten is weten en dit is ook voor CRO niet anders. Het blijft belangrijk om gedragsstromen te analyseren en afhaakmomenten te herkennen (de ‘bedreigingen’). Maar ook om te kijken waar mensen klikken, scrollen en welke elementen de aandacht trekken. Zo krijg je ‘inzicht’ in wat NIET en WEL werkt op je website. En kun je hier vervolgens op blijven sturen uiteraard.

Bedrijven die je voor gingen

Waar gebruikersgemak en bedrijfswaarde samensmelten

CRO laten uitvoeren

SEO uitbesteden

CRO AUDIT

Voor starters die goed willen beginnen

649

00

Eenmalig

De meest uitgebreide SEO audit op meerdere facetten: domeinniveau, paginaniveau en backlinkprofiel)

Complete SEO audit

Advies op belangrijke pagina's

Uitgebreide SEO Checklist PDF

Offerte

CRO AUDIT

Voor starters die goed willen beginnen

1199

00

Eenmalig

Maandelijkse SEO optimalisaties voor het organisch klimmen in de zoekmachine.

SEO optimalisaties voor overige pagina's

Advies op belangrijke pagina's

Uitgebreide SEO Checklist PDF

Offerte

CRO+ AUDIT

Voor starters die goed willen beginnen

649

00

Eenmalig

De meest uitgebreide SEO audit op meerdere facetten: domeinniveau, paginaniveau en backlinkprofiel)

Complete SEO audit

Advies op belangrijke pagina's

Uitgebreide SEO Checklist PDF

Offerte

Wat klanten zeggen over ons

Wij hebben als bedrijf nooit samengewerkt met Noorderinzicht, maar dit is uitsluitend aan hun professionaliteit te danken. Ze gaan niet zomaar met iemand in zee. Alles werd goed overwogen. Er was omwille van technische redenen geen match met ons. Bedankt jongens, en wie weet tot later wanneer de sterren gunstiger staan :-)
"Noorderinzicht heeft ons op een fantastische wijze geholpen! We hadden de wens om 3 aparte organisaties samen te voegen onder 1 logo en huisstijl en daarin heeft Noorderinzicht alles voor ons geregeld. Na één inventariserend gesprek zijn ze aan de slag gegaan om een logo en huisstijl te ontwerpen en bij de presentatie was het direct raak! Ongelooflijk knap hoe ze vanuit een gesprek op de juiste manier zoiets weten neer te zetten. Daar laten ze het niet bij, ze zijn daarna ook verder alles voor ons ontworpen op het gebied van website, briefpapier, visitiekaartjes, bestickeringen van auto's e.d.Wij zijn echt ontzettend tevreden over Noorderzicht en het is absoluut aan te raden!"

Veelgestelde vragen

Is dat niet heel erg intensief en duur?

Dat valt reuze mee, zeker met de juiste handvatten en tips. Maar veel belangrijks is: ga je voor kwaliteit of kwantiteit? Het investeren in een duurzame, ethische CRO aanpak kan leiden tot meer loyale en tevreden klanten op de lange termijn, wat uiteindelijk meer waarde kan bieden dan kortetermijn conversies.

Klinkt leuk, maar is dat niet te idealistisch?

Dat zou je soms wel zeggen hè? Zeker op het speelveld van online marketing, die steeds sneller en agressiever lijkt te worden. Toch werkt het in de praktijk anders: snelheid verliest namelijk altijd van duurzaamheid. Terwijl agressieve tactieken snelle resultaten kunnen opleveren, kunnen ze ook leiden tot een hoger percentage eenmalige klanten en minder terugkerende klanten.

Minder agressieve methoden leiden toch tot minder verkopen?

Ga je voor de korte of lange termijn resultaten? In de huidige wereld hechten mensen steeds meer waarde aan authenticiteit en vertrouwen. Daarom is het opbouwen van een positief merkbeeld en sterker merkvertrouwen voor de meeste bedrijven veel belangrijker.

Klanten weten toch eigenlijk in de essentie niet wat ze willen?

Deze vraag is een veel gebruikt (en misbruikt) argument voor het achteloos toepassen van CRO ‘trucjes’. Met de juiste data-analyse en klantinzichten kunnen jullie blijven optimaliseren. Zo voldoe je zowel aan de huidige behoeften van de klant én kun je hun nieuwe, waardevolle oplossingen introduceren.

Door zo te focussen op individuele ervaring, is dat toch niet schaalbaar?

Allereerst kan het erg sterk zijn om je specifiek te richten op een bepaald klantprofiel of hele specifieke doelgroep! Dit werkt vaak effectiever dan iedereen aan te willen spreken. Bovendien maakt de voortdurende vooruitgang in de technologie het steeds gemakkelijker en efficiënter om gepersonaliseerde ervaringen op grote schaal aan te bieden.

Benieuwd wat wij voor je kunnen betekenen?

Misschien twijfel je nog of een nieuwe website laten maken door Noorderinzicht echt de oplossing is voor je organisatie. Plan daarom gerust een vrijblijvende telefonische kennismaking in. We helpen je graag verder.

Contact
9.7
6 beoordelingen

Klanten vertellen